جایی برای انتقال تجربیات

توی اینجا میخوام مفیدترین چیزایی رو که هر روز یاد میگیرم به شما هم یاد بدم

جایی برای انتقال تجربیات

توی اینجا میخوام مفیدترین چیزایی رو که هر روز یاد میگیرم به شما هم یاد بدم

متنهایی که تو این بلاگ مینویسم خیلی طولانی نیستن ولی مطمئنم که یه جایی به شما کمک میکنن تا رشد کنید و راه رشدتونو پیدا کنین

  • ۰
  • ۰

پرسونای مخاطب ابزاری است که به تصویرسازی از کاربران هدف و یا همان گروه مخاطبان خاص کمک می‌کند. این ابزار قادر است مشخصاتی مثل سن، جنسیت، گروه سنی افراد، اهداف و چالش‌هایی که با آن مواجه هستند را پیش‌بینی کرده و جهت جدب مشتریان واقعی  نیازها، ویژگی‌ها، اهداف، ترجیحات و رفتارهای آن‌ها را  به تصویر می‌کشد. در واقع تاثیر پرسونا محاطب در UX شناخت هر چه بیشتر کاربران برای رشد و پیشرفت است. این تاثیر از چند منظر قابل بررسی است:

  1. به درک عمیق‌تر درباره مخاطب می‌رسید: برای موفقیت یک کسب‌وکار صاحبان او باید دیدگاهی مشابه دیدگاه مشتریان خود پیدا کنند. این پرسونا است که به آن‌ها در این مسیر کمک کرده و خواهد گفت هر کاربر با سلیقه متفاوت از دیگری به چه چیزی احتیاج خواهد داشت.
  2. به گرفتن تصمیمات بهتر در طراحی کمک می‌کند: حال که شما شناخت خوبی از مخاطب خود دارید, در تولید محتوا نیازها و ویژگی‌های مورد نظر مخاطبین هدف خود را اولویت بندی کرده و بر طبق آن طراحی را انجام دهید.
  3. در تصمیمالت خود به ثبات می‌رسید: با اینکه طراحان UX  هرکدام تجربه و تخصص خود را دارند, پرسونای مخاطب با نشان دادن درک مشترکی در مورد کاربران به تمام اعضا, باعث ایجاد ثبات در تصمیمات تیم طراحی شده و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را تضمین می‌کند.
  4. کیفیت طراحی  UX را تضمین می‌کند: وقتی که از اطلاعات پرسونای مخاطب استفاده کنید, همه چیز طبق نیازها و علایق مخاطبان پیش می‌رود که این موضوع کیفیت زراحی را تضمین می‌کند.

 

  • ۰۳/۰۵/۱۳
  • مریم داوری شلمزاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی